Tisoft Spółka z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy 85-719, przy ul. Fordońska 40 , jako Administrator Danych Osobowych, na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 106/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tzw. rozporządzenie ogólne UE (w skrócie RODO) przetwarza dane osobowe.
1.
Dane osobowe
zgodnie z definicją zawartą w RODO to wszelkie informacje dotyczące
zidentyfikowania osoby fizycznej w jakiejkolwiek formie (za pomocą pisma,
dźwięku, obrazu), takie jak np.: imię, nazwisko, adres, nr telefonu, adres
e-mailowy, PESEL, NIP.
W poszczególnych działach Tisoft Sp. z o.o. prowadzone są bazy danych
osobowych klientów, które są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z
polityką bezpieczeństwa Tisoft.
2. Bazy danych osobowych zgodnie z definicją zawartą w RODO to każdy posiadający strukturę zbiór danych o charakterze osobowym, dostępny według określonych kryteriów. Tisoft Sp. z o.o. posiada bazy danych pracowników, klientów, dostawców, osób współpracujących, do których dostęp mają wyłącznie upoważnieni do tego pracownicy.
3. Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z definicją zawartą w RODO to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, przechowywanie, usuwanie, udostępnianie, opracowywanie.
4.
Tisoft Spółka z o.o. przetwarza dane osobowe w następujących celach:
5. Gromadzenie,
przetwarzanie i wykorzystywanie przez Tisoft Sp. z o.o. danych osobowych oparte
jest na następujących podstawach prawnych:
I. zgodzie wyrażonej przez klientów zgodnie z obowiązującym prawem, w tym z
przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne - w
przypadku kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz automatycznych
systemów wywołujących i telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (w tym
telefonicznych połączeń głosowych i wiadomości SMS);
II. na prawnie
uzasadnionym interesie Tisoft Sp. z o.o. jako Administratora Danych Osobowych,
o którym mowa w artykule 6 ust. 1 pkt f) rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych ("RODO") - w przypadku wysyłki drogą
pocztową wiadomości marketingowych - w przypadku wysyłki wiadomości
marketingowych i handlowych drogą pocztową.
Brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych we wskazanych
powyżej celach przez osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność
gospodarczą:
6. Komu możemy przekazać Twoje dane osobowe i w jakim celu.
1. Twoje dane możemy przekazywać:
a) naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby móc wykonywać nasze zobowiązania lub działania na Twoją rzecz.
2. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy także z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy Twoje dane osobowe następującym odbiorcom:
1. podmiotom świadczącym dla nas usługi marketingowe, organizację szkoleń, eventów;
2. podmiotom obsługującym nasz system informatyczny oraz teleinformatyczny;
3. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze);
4. podmiotom prowadzącym działalność kredytową (banki), leasingową, faktoringową;
5. podmiotom prowadzącym działalność ubezpieczeniową;
6. podmiotom prowadzącym działalność pocztową, kurierską lub transportową – przewóz przesyłek towarowych lub usług spedycyjnych;
7. agencjom/instytutom badawczym działającym na nasze zlecenie;
8. podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia;
9. podmiotom
nabywającymi wierzytelności.
3. Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Twoje dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.
7. Tisoft Sp. z o.o. jako Administrator Danych Osobowych zobowiązuje się stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno techniczne jak i organizacyjne, aby chronić przetwarzane dane osobowe. Dane osobowe są przechowywane przez Tisoft Sp. z o.o. lub przez podmioty przetwarzające dane wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celów, dla których dane te są gromadzone tj. przez cały okres obowiązywania zgody oraz przez okres wymagany przepisami prawa (w szczególności przepisy prawa podatkowego i okres przedawnienia roszczeń) po jej cofnięciu.
1. Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych, uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:
a) 5 lat— w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, ale nie dłużej niż wynika to z obowiązujących przepisów prawa i dla celów statystycznych;
b) do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 2 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
c) do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 2 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub do celów marketingowych;
d) 1 rok— w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów wykorzystania cookies i administrowania stroną internetową oraz danych wykorzystanych do celów naukowych, historycznych i statystycznych
2. Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdego zdarzenia wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem.
3. Prawo do zapomnienia: Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Ciebie z
prawa do zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.
8. Wszystkim osobom, których dane są przetwarzane przysługują prawa w zakresie ochrony danych osobowych. Zgodnie z obowiązującym prawem o ochronie danych, osoby, których dane są przetwarzane uprawnieni są do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego (tj. do Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu będącego jego następcą).
Ponadto, osoby , których dane są przetwarzane mają prawo do:
a) żądania dostępu do danych osobowych; osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od Tisoft Sp. z o.o. potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeśli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich. Tisoft Sp. z o.o. dostarczy na każde żądanie kopię danych osobowych, podlegających przetwarzaniu. Za wszelkie kolejne kopie,Tisoft Sp. z o.o. może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych
b) sprostowania danych osobowych, które dotyczą, a które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoby których dane są przetwarzane mają prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia,
c) usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym"); osoby których dane są przetwarzane mają prawo żądania, o ile zachodzą okoliczności przewidziane prawem, niezwłocznego usunięcia dotyczących swoich danych osobowych, a Tisoft Sp. z o.o. ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć takie dane osobowe,
d) ograniczenia przetwarzania danych osobowych; w takim przypadku, Tisoft Sp. z o.o. wskaże na żądanie takie dane, a ich przetwarzanie może zostać ograniczone tylko i wyłącznie do określonych celów,
e) przenoszenia danych osobowych; pod pewnymi warunkami osoby których dane przetwarzane mają prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, przetwarzane przez Tisoft Sp. z o.o.
f) sprzeciwu; w pewnych okolicznościach osoby, których dane osobowe są przetwarzane mają prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw do organu nadzorczego - z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych osobowych, a na Tisoft Sp. z o.o. ciążyć może obowiązek zaprzestania przetwarzania takich danych osobowych.
9. Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.
10. Uprzejmie informujemy, że Twoje dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
11. Tisoft Sp. z o.o. nie posiada Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
12. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych
W
przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących ochrony danych osobowych lub
wykonywania praw w zakresie prywatności, prosimy o kontakt z Administratorem
Danych Osobowych:
Tisoft Sp. z o.o., pod adresem: Bydgoszcz (85-719), ul. Fordońska 40, lub pod adresem e-mail biuro@tisoft.com.pl.
Polityka plików „cookies”
**Niniejsza Polityka dotyczy plików „cookies” i odnosi się do stron internetowych, których operatorem jest Tisoft sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy (zwanych dalej: „stronami internetowymi”).
Czym są pliki „cookies”?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników (takich jak komputer, telefon lub tablet), przesyłane przez strony internetowe. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji, umożliwiają wyświetlenie strony internetowej w języku użytkownika „zapamiętanym” przez te pliki, a także wykorzystanie innych ustawień strony internetowej wybranych przez użytkownika. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Do czego używamy plików „cookies”?
Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji i urządzenia użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Pliki te umożliwiają zapisanie wyborów użytkownika co do języka, przeglądarki, ustawień wybranych elementów strony internetowej czy rezygnacji z profilowanych reklam, a także zapisanie informacji o lokalizacji użytkownika.
Pliki „cookies” używane są także do ułatwienia logowania się do konta użytkownika, w tym za pośrednictwem mediów społecznościowych, oraz umożliwiania przechodzenia między podstronami na stronach internetowych bez konieczności ponownego logowania się na każdej podstronie. Równocześnie pliki „cookies” wykorzystywane są do zabezpieczenia stron internetowych, np. uniemożliwienia dostępu osobom nieuprawnionym.
Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. Pliki „cookies” pomagają też zapewnić dopracowanie i sprawne działanie stron internetowych, w tym badanie wydajności stron internetowych.
Pliki „cookies” są także wykorzystywane do identyfikowania, które reklamy użytkownik wyświetlał, a także do wyświetlana reklam najtrafniej dopasowanych do aktywności użytkownika na stronach internetowych.
Jakich plików „cookies” używamy?
Stosowane są, co do zasady, dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
Wyróżnić można szczegółowy podział cookies, ze względu na:
A. Ze względu na niezbędność do realizacji usługi
Niezbędne - są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać, gdyż bez nich nie moglibyśmy świadczyć wielu usług, które oferujemy. Niektóre z nich zapewniają także bezpieczeństwo usług świadczonych przez nas drogą elektroniczną.
Funkcjonalne - są ważne dla działania strony internetowej:
Biznesowe - umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie. Do tej kategorii należą np. „cookies” reklamowe.
B. Ze względu na czas przez jaki „cookies” będą umieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika
Cookies sesyjne (session cookies) - „cookies” umieszczone na czas korzystania z przeglądarki (sesji), i są wykasowane po jej zamknięciu lub wylogowaniu się ze strony internetowej.
Cookies stałe (persistent cookies) - nie są kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostają w urządzeniu użytkownika na określony czas lub bez okresu ważności, w zależności od ustawień właściciela strony internetowej.
C. Ze względu na pochodzenie – administratora stron internetowych, który zarządza „cookies”
Cookies własne (first party cookies) - cookies” umieszczone na stronach internetowych bezpośrednio przez Tisoft sp. z o.o.
Cookies zewnętrzne (third-party cookies) - cookies” umieszczane na stronach internetowych przez podmioty inne niż Tisoft sp. z o.o.
Uwaga: „cookies” mogą być wywołane przez Tisoft sp. z o.o. za pomocą skryptów, komponentów, które znajdują się na serwerach partnera Tisoft sp. z o.o., umiejscowionych w innej lokalizacji - innym kraju, w tym w zupełnie innym systemie prawnym. W przypadku wywołania przez Tisoft sp. z o.o. komponentów stron internetowych pochodzących spoza systemu Tisoft sp. z o.o., mogą obowiązywać inne standardowe zasady polityki „cookies” niż polityka prywatności / „cookies” Tisoft sp. z o.o.
D. Ze względu na cel jakiemu służą
Konfiguracji stron internetowych - umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych.
Bezpieczeństwo i niezawodność stron internetowych - umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.
Uwierzytelnianie - umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.
Stan sesji - umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.
Procesy - umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.
Analizy i badania, audyt oglądalności - umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.
E. Ze względu na ingerencję w prywatność użytkownika
Nieszkodliwe - Obejmuje cookies:
Badające - - wykorzystywane do śledzenia użytkowników, jednak nie obejmują informacji pozwalających (bez innych danych) zidentyfikować konkretnego użytkownika.
Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe
Co do zasady pliki „cookies” nie stanowią danych osobowych. Jednak pewne informacje przechowywane w plikach „cookies” (np. co do preferencji), zwłaszcza w połączeniu z innymi informacjami o użytkowniku stron internetowych, mogą być traktowane jako dane osobowe. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być przetwarzane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, opisanych powyżej. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Usuwanie plików „cookies”
Uprawnienie Tisoft sp. z o.o. do przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików „cookies” wynika ze zgody wyrażonej przez użytkownika stron internetowych. Zgoda ta wyrażana jest przez użytkownika podczas dokonywania konfiguracji przeglądarki internetowej lub wybranej strony internetowej lub usługi. Użytkownik ma możliwość powrotu do tych ustawień w każdej chwili i określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tych informacji przez Tisoft sp. z o.o.
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Poniżej znajdują się odnośniki do stron różnych przeglądarek z instrukcjami dotyczącymi cookies, w tym sposobów ich usuwania:
Aby skorzystać z prawa sprzeciwu, które przyznaje Rozporządzenie ogólne o ochronie danych osobowych konieczne jest wylogowanie się ze wszystkich urządzeń i usunięcie z nich plików cookies.
Proces aktualizacji może potrwać do 48 godzin.
Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.